آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

بهاریه‌ای از محمد آسمانی: فصل سبز

بهاریه (شماره چهارم، اسفند91، فروردین92)

 
 
من ایرانی‌ام
اواسط دهه‌ی شصت در ابتدای انقلاب و در بهبهه‌ی جنگ به دنیا آمده‌ام
در مدرسه درس سیاست را نه در غالب کتابهای تاریخ و اجتماعی بلکه از زبان معلم دینی و قرآن آموخته‌ام
نوجوانی را با ترس و کتمان احساسات گذرانده‌ام
جوانی را با اولین پک سیگارم و با هم‌جنسم تجربه کرده‌ام
بزرگ شدم، در جامعه ای که همه یا گرگ بودند یا بره
تجربه کردم، همیشه شکست مقدمه‌ی شکست‌های بعدی‌ست
فهمیدم برای زنده ماندن باید سکوت کنی
حال بیست و چند سال از من میگذرد
و تجربه بهاری دیگر
فصلی نو از برای زمین و سالی نو از برای من
به گذشته که خیره می‌شوم جز آرزوهای بر باد رفته‌ام چیزی برایم نمانده
به بهار که می‌اندیشم آینده‌ای سبز تجسم می‌کنم
زمین روز به روز ویران‌تر می‌شود و من روز به روز پیرتر
اما بهار برای من نویدبخش آینده‌ای سبز است
آغاز فصلی سبز برای من
برای ما
محمد آسمانی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر