آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

معرفی کتاب: Bliss

فرهنگسرای اقلیت (شماره چهارم، اسفند91، فروردین92)
آراز

 
فیونا زد، نویسنده جامائیکایی ساکن آمریکا در اولین رمان خود، داستان بسیار هیجان انگیز و روشنگرِ زنی موفق را نقل می کند که تنها عشق او در زندگی کار است. زندگیِ بلیس سینکلر - که مانند خود نویسنده، متولد جامائیکا و ساکن آمریکاست از دور بسیار فریبنده و زیباست. شغل، خانه و زندگی عاطفی عالی او، آرزوی بسیاری از کسانیست که او را در خیابان، سر کار و یا در مهمانی های شبانه ای که برگزار می کند، می بینند.
اما با تمام این ها، بلیس احساس کمبود می کند و هر روز به دنبال چیزی می گردد که هرگز نداشته و بالاخره آن را در جای غیرمنتظره ای می یابد. با گام گذاشتن در دنیای جدید، جذاب و سرشار از لذت، به همراه دختری دیگر، با تجربه های جدید آشنا شده و تابو های کهنه را می شکند.
در یک انبار مخروبه، کلوب های شبانه، خانه و حتی محل کار خود، بلیس روی یخ نازکِ تمایلات جنسی خود راه می رود تا این که نهایتا، خود و تمام دنیایش در آب های سیاهِ زیرِ یخ های سفید، غرق می شود.
شکست خورده و رانده شده به زادگاهش، جامائیکا بر می گردد. جایی که امیدوار است با پدرش که سال ها پیش او را از خود رانده بود، آشتی کند. اما در این سفر چیزی را کشف خواهد کرد که تا به امروز جای خالی آن را احساس نکرده بود.
رمان بلیس در سال 2005 نامزد جایزه لَمیس برای ادبیات دگرباشان بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر