آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۲ آبان ۱۹, یکشنبه

بازتاب

بازتاب (شماره پنجم، اردیبهشت و خرداد92)



 
ا.ن: شماره پنجم چرا در تاریخ مقرر بیرون نیومده؟
اقلیت: به دلیل مصادف شدن شماره پنجم با انتخابات ریاست جمهوری ایران، امنیتی شدن فضا و اختلال در اینترنت سراسری، انتشار شماره پنجم از اقلیت یک ماه به تعویق افتاد . ولی شماره‌های آینده در موعد مقرر منتشر خواهند شد. برای مطلع شدن از اخبار اقلیت، می‌توانید فیسبوک مجله را پیگیری کنید.

س.ب:
سلام. من مجله رو خوندم خیلی جالبه موضوع‌هاتون. اگر میشه بیشتر از راه‌های آشنایی و شناخت برای ال‌جی‌بی‌تی‌ها از تجربیات خودتون و دیگران بنویسید. همینطور که میدونید یکی از روش‌هاش آشنایی سایت ام‌جی هست که خیلی هم مناسب نیست.
اقلیت: ما میتوانیم راه‌های موجود را آسیب‌شناسی کنیم و مشکلات دگرباشان را در این راه‌ها متذکر شویم اما معرفی سایت‌ها یا مکان‌هایی که در آنها اقلیت‌ها با هم ارتباط می‌گیرند مسئولیت‌هایی را به همراه دارد که از عهده اقلیت خارج است.

ج.ا: نمیدونم چرا شماره 4 مجله قابل دانلود نیست و پیغام خطا میده. لطفا شماره‌ها رو با همون سایتی که شماره 1 و 2 رو آپلود کردید، بزارید تا ما برای دانلود مشکلی نداشته باشیم.
اقلیت: متاسفانه مدیافایر فایل‌های اقلیت را بنا به دلایلی نامعلوم مخالف قوانینش دیده بود که با پیگیری ما و مذاکره با مدیا فایر این مشکل مرتفع شد. خوانندگان عزیز اگر وبلاگ و فیسبوک مجله را دنبال کنند، از اخبار مجله با خبر خواهند شد تا اگر مشکلی به وجود آمد مطلع گردند. به زودی سایت رسمی اقلیت شروع به کار خواهد کرد تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

ز.ا: من فکر میکنم گی هستم اما به دلیل مشکلات فرهنگی و خانوادگی مجبورم ازدواج کنم، میشه راهنمایی‌ام کنید؟
اقلیت: هر سوالی که داشتید با بیان دقیقی از شرایط خود برای اقلیت بفرستید در این زمینه کارشناسان اقلیت پاسخ شما را در اولین فرصت برای شما ایمیل می‌کنند. ضمنا اقلیت هر شماره مطالبی را در این زمینه منتشر می‌کند مثل سرویس راز اقلیت که مربوط به آشکارسازی دگرباشان می‌شد که قسمت اول این سرویس طی 4 شماره متوالی خدمت خوانندگان عزیز ارائه شد. قسمت دوم نیز از شماره ششم شروع به کار خواهد کرد. شما با مطالعه آنها می‌توانید در نگرش خانواده و اطرافیان خود به گرایش جنسی‌تان، تاثیر چشم‌گیری بگذارید.

ت.چ: اگر میشه یک بخش رو برای خاطره‌نویسی بچه‌های کوییر اختصاص بدید. صفحه‌ای داخل فیسبوک بود به نام «تلخ و شیرین» که دگرباشان  خاطره‌هاشون رو که بیشتر حول آشکارسازی بود اونجا می‌نوشتند که البته توی بخش «تریبون زمانه» (در وبسایت رادیو زمانه) بازنشر داده می‌شد. یک حسن دیگه‌اش هم این بود که بین خاطرات گی‌ها و لزبین‌ها بالانس داشت و نقطه ضعفش هم این بود که نتونست ترنس‌ها رو به سمت خودش جذب کنه (یا خودشون نخواستن!)
اقلیت: سرویس باشگاه نویسندگان برای خاطرات، دلنوشته‌ها، حرف‌ها و نامه‌های دگرباشان اختصاص داده شده که طی شماره‌های گذشته کارآمدی و نفود خود را بین خوانندگان عزیز نشان داده است. ضمن این که سرویس دیگری به نام راز اقلیت هر شماره، دو خاطره مربوط به آشکارسازی در قالب مصاحبه یا خاطره‌نویسی منتشر می‌کند که علاوه بر انتشار، پاسخ کارشناس بالینی مجله نیز در مورد آن لحاظ می‌شود. همینطور دفتر مقالات برای مطالب مقاله‌گونه‌ی دگرباشان اختصاص یافته است. مطالب هم در فیسبوک و هم در وبلاگ مجله منتشر می‌شوند. اقلیت برای هر مطلبی از خوانندگان خود، جایگاه ویژه‌ای را درنظر گرفته است.
ف.ه: مدتهاست که میخواستم در خصوص اقلیت نکاتی را مطرح کنم ولی متاسفانه هر بار به دلایل توجیهات همیشگی موفق به این امر نمی شدم ولی حال پس از تلاشهای مستمر و بی‌وقفه توانستم در خصوص طراحی اقلیت نکاتی را ذکر کنم (قابل‌الذکر می باشد در خصوص محتوا نیز انتقادی بوده که به دلایلی از ذکر آن خودداری نموده و تنها به بحث در خصوص ظاهر پرداخته ام.)
1. اقلیت چیست؟ با نگاهی کوتاه به جلد این پرسش مطرح می گردد. براستی اقلیت چیست؟ روزنامه، هفته نامه، ماه نامه، دو ماه نامه، گاهنامه و متاسفانه علاوه بر مشخص ننمودن نحوه‌ی انتشار، نحوه‌ی فعالیت آن نیز بر جلد درج نگردیده است . براستی چرا؟
2. طرح زیبای جلد هم که دیگر جای بحث ندارد . خواهشا یکبار دیگر نگاهی به جلد بیندازید و حدود 30 ثانیه (نه بیشتر) با خود بیندیشید.
3.فهرست اقلیت که دیگر چیزی شبیه فاجعه است . انتشار فهرست در چند صفحه و اینگونه بی‌سلیقه. ای کاش دوستان عزیز قبل از انتشار نگاهی به ماه نامه‌های دیگر می‌انداختند و اینگونه در خلق شبه فاجعه عجله نمی کردند.
4. header صفحات نیز که متاسفانه همچون سایر قسمت‌های دیگر شدیدا می‌لغزد ، لغزشی که مسبب آن خطای بشریست.
اقلیت: با سپاس از انتقادات شما دوست عزیز، دو مورد اولی که مطرح کردید و مورد آخر از شماره‌های چهارم به بعد اصلاح شد اما درباره فهرست که عرض کردید که ما قبل از انتشار نگاهی به ماه‌نامه‌های دیگر بیاندازیم، پیشنهاد می‌کنیم شما نیز نگاهی به فهرست مجله «اندیشه پویا» داشته باشید.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر