آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

پرسش‌هایی از کارشناس (2)

راز اقلیت (شماره چهارم، اسفند91، فروردین92)
پارسا




سلام، پیشاپیش ممنونم که این مجله و نشریه رو راه اندازی کردید. من امروز از طریق دوست صمیمیم (که همجنسگرا مرد هست) از این مجله خبر دار شدم و نگاهی به هر 3 نشریه کردم. بعضی مطالب رو خوندم و مطلب کامینگ اوت کردن خیلی روم تاثیر گذاشت. من یک پسر 16 ساله هستم که همین امروز تولدم بود و تصمیم داشتم که امروز به مادر و پدرم همه چیز رو بگم و به قولی کامینگ اوت کنم. قبل از اینکه چیزی بگم بهشون به دوستم زنگ زدم و اون گفت صبر کنم و مقاله شما رو بخونم. حالا که مقاله شما رو خوندم تصمیم گرفتم یکم صبر کنم. ازتون چند تا سوال داشتم اگر جواب بدید خیلی خیلی ممنون میشم :
اول اینکه مادر من، مذهبیه اما نه به صورت افراطی، وقتی که 14 سالم بود (من از 13 سالگی به هویت جنسی ام مطمئن شدم) و بهش گفتم که از روابط جنسی خبر دارم، پرسیدم که نظرت درباره همجنسگرایی چیه و گفت که اینها همان لواط هستند و رد کرد. من میترسم که وقتی بهش بگم گی هستم من رو همجنس باز تصور کنه. لطفاً راهنمایی کنید چه جوری این عقیده رو از توی سرش پاک کنم؟
دوم اینکه من اصلاً رابطه خوبی با پدرم ندارم، اون من رو دوست داره اما من فقط به عنوان کیف پول دوستش دارم. هیچ وقت به عنوان پدر کنارم نبوده. به نظر شما عکس العمل پدری دیپلمی و شغل آزاد درباره ی همجنسگرایی چی میتونه باشه؟ چه جوری متقاعدش کنم؟
و مورد آخر اینکه آیا میتونم بدون حضور والدین تست HIV بدم؟ من توی دبستان بهم تجاوز جنسی شد و چند ماه پیش با یک نفر رابطه جنسی داشتم که داستان خیلی طولانی‌ای داره و یه جورایی سر اجبار بود.

پاسخ کارشناس:
پارسای عزیز سلام. در مورد اشکارسازی هنوز خیلی زود است. باید سن نوجوانی را پشت سر بگذارید تا گرایش جنسی شما تثبیت شود. گاه ممکن است افرادی که در کودکی مورد تجاور قرار گرفته‌اند یا نخستین تجارب جنسی‌شان ناخواسته با یک همجنس بوده است، به اشتباه تصور کنند که همجنس گرا هستند. توصیه می‌کنم تا قبل از سن 21 سالگی آشکارسازی نکنید. اگر برایتان امکان دارد حضورا به یک روانشناس مراجعه کنید تا مسئله تجاوز و نقش آن بیشتر بررسی شود. چنان‌چه تهران هستید، میتوانید به بخش عفونی بیمارستان امام خمینی مراجعه کنید و به رایگان تست HIV بدهید. اطلاعات شما نزد آنها محرمانه خواهد ماند و حتی نام شما را هم اگر مایل نباشید نمی‌پرسند. ولی باید در مورد شیوه‌ای که فکر میکنید مبتلا شده‌اید به انها اطلاعات درست و صادقانه بدهید. نترسید. پرسنل این مراکز حرفه‌ای هستند و هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. ضمناً در مورد ارتباط جنسی سالم میتوانید از همین مرکز اطلاعات بگیرید. درسایر شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز معمولاً یک بیمارستان دولتی بزرگ این آزمایش را به رایگان برای افراد متقاضی انجام میدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر