آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

من وجود دارم: نیل پاتریک هریس

راز اقلیت (شماره چهارم، اسفند91، فروردین92)


«خدایا! منم بارنی. چه خبر؟ می‌دونم که ما خیلی با هم حرف نمی‌زنیم اما این رو هم می‌دونم که دختر‌های بسیار زیادی هستند که نام تو رو به زبون میارن، به خاطر من!»
خب... گرچه هیچ وقت به آرزوشون نخواهند رسید..! بازیگر نقش بارنی استینسون محبوب ترین شخصیت سریال کمدی چطور با مادرت آشنا شدم ، را می‌توان به جرات‌یکی از معروف ترین همجنسگرایان دنیای سینما و تلویزیون نامید، هرچند به لطف جامعه‌ی هموفوبیک و سکوت نشریات و خبرگذاری‌های داخلی، هیچ پوشش خبری از این بازیگر آشکارسازی کرده، نشد.
به علت محبوبیت بسیار این بازیگر و زندگی (حرفه‌ای و خصوصی) موفقی که تاکنون داشته، این شماره از من وجود دارم را به این بازیگر اختصاص دادیم.
پرهاما
نیل پاتریک هریس: من‌یک مرد همجنسگرای بسیار خوشحال و راضی هستم...
چیزی در حدود 40 سال پیش، در پانزدهم ژوئن سال 1973، هریس در نیومکزیکو چشم به جهان گشود. او بازیگری، خوانندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. با بازی در نقش اول سریال دوگی هاوسر و ‌ایفای نقش ‌یک مرد مشتاق به زن در سریال چطور با مادرت آشنا شدم، شناخته و مطرح شد.
نیل دوران بازیگری خود را در نوجوانی و با بازی در فیلم قلب کلارا در سال 1988 آغاز کرد و تاکنون در عرصه‌ی بازیگری با قدرت و محبوبیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حضور در بیش از 40 فیلم سینمایی، ‌ایفای نقش در حدود 40 سریال تلویزیونی که مشهورترین آن‌ها گِلی و چطور با مادرت آشنا شدم است، حضور در 13 تئاتر از جمله تئاتر رومئو و ژولیت، حضور در برنامه‌های تلویزیونی اینترنتی گواه و مهر تاییدی بر این مدعا است.
نیل نامزد 23 جایزه‌ی سینمایی شده که 12 عدد از آنها از جمله 2جایزه‌ی امی را به خانه برده است.
از صدای هریس در 3 بازی ویدیویی استفاده شده که به خاطر اجرای صدای مرد عنکبوتی برنده‌ی جایزه‌ی بهترین اجرای مرد در سال 2010 شد . این تنها مورد استفاده از صدای هریس نیست، صدای هریس همه روزه بارها در شمارش معکوس رولرکوستر پارک ماجراجویی دیزنی، در کالیفرنیا به گوش می‌رسد!
در سال 2006 در مصاحبه‌ای با مجله‌ی مردم هریس برای اولین بار به صورت رسمی‌ آشکارسازی و همجنسگرا بودن خود را تایید کرد:
«نگاه عمومی ‌همیشه با من مهربان بوده که باعث‌ یک زندگی خیلی عادی تا همین اواخر برای من بوده. حالا به نظر می‌رسه حدس و گمان‌هایی وجود دارد و علاقه به زندگی و روابط خصوصی من. بنابراین من بسیار خوشحالم که هر گونه شایعات و تصورات غلط را برطرف می‌کنم و با افتخار می‌گویم که من ‌یک مرد همجنسگرای بسیار راضی و خرسند از زندگی ام هستم و احساس خوشبختی می‌کنم که با مردمی‌ فوق‌العاده، به کاری که دوست دارم مشغول هستم.»
کارتر ،‌یکی از همکاران هریس این آشکارسازی را نامعقول و مضحک نامید و در ادامه گفت: «همجنسگرا بودن نیل هیچ وقت چیزی نبوده که از کسانی که اون رو می‌شناختن پنهان کرده باشه. اون همیشه به کسی که بوده افتخار می‌کرده.»
از صدای هریس در 3 بازی ویدیویی استفاده شده که به خاطر اجرای صدای مرد عنکبوتی برنده‌ی جایزه‌ی بهترین اجرای مرد در سال 2010 شد . این تنها مورد استفاده از صدای هریس نیست، صدای هریس همه روزه بارها در شمارش معکوس رولرکوستر پارک ماجراجویی دیزنی، در کالیفرنیا به گوش می‌رسد!
در سال 2006 در مصاحبه‌ای با مجله‌ی مردم هریس برای اولین بار به صورت رسمی‌ آشکارسازی و همجنسگرا بودن خود را تایید کرد:
«نگاه عمومی ‌همیشه با من مهربان بوده که باعث‌ یک زندگی خیلی عادی تا همین اواخر برای من بوده. حالا به نظر می‌رسه حدس و گمان‌هایی وجود دارد و علاقه به زندگی و روابط خصوصی من. بنابراین من بسیار خوشحالم که هر گونه شایعات و تصورات غلط را برطرف می‌کنم و با افتخار می‌گویم که من ‌یک مرد همجنسگرای بسیار راضی و خرسند از زندگی ام هستم و احساس خوشبختی می‌کنم که با مردمی‌ فوق‌العاده، به کاری که دوست دارم مشغول هستم.»
کارتر ،‌یکی از همکاران هریس این آشکارسازی را نامعقول و مضحک نامید و در ادامه گفت: «همجنسگرا بودن نیل هیچ وقت چیزی نبوده که از کسانی که اون رو می‌شناختن پنهان کرده باشه. اون همیشه به کسی که بوده افتخار می‌کرده.»
هریس در مراسم امی‌(2007) با پارتنر (همسر) خود، دیوید برتکا حضور پیدا کرد. بعدها در مصاحبه‌ای با برنامه‌ی الندیجرس رابطه‌ی خود را با دیوید تایید کرد و آغاز آن را سال 2004 بیان داشت.
هریس در چهاردهم آگست 2010 اعلام کرد که او و دیوید منتظر به دنیا آمدن فرزندان دوقلوی خود از طریق مادر جایگزین هستند. اسکات و گریس در همان سال متولد شدند.
پس تصویب از قانون برابری ازدواج در نیویورک در سال 2011، نیل و دیوید نامزدی خود را از طریق توییتر اعلام کردند. البته پیشنهاد نامزدی را پنج سال پیش به ‌یکدیگر داده بودند اما این موضوع را تا زمانی که ازدواج همجنسگرایان قانونی شود، مخفی نگه داشته بودند.
در فیلم A Very Harold & Kumar 3D Christmas شوخی‌ای با آشکار سازی او شده. در این فیلم او که ‌یک دگرجنس‌گرا و مشتاق زن است، خود را همجنسگرا معرفی می‌کند تا زن‌ها به او اعتماد کنند و از‌ ایجاد روابط صمیمی ‌و نزدیک با او نترسند! همسر وی، دیوید نیز در این فیلم ‌ایفای نقش کرده است.
نیل در گفتگویی که با‌ هاوارد استرن در خصوص قراری که با کریستین تیلور داشته، احساس خود را اینطور بیان کرد: «اون باحال‌ترین و بهترین گزینه‌ی ممکنه، قطعا باید رو هوا بزنمش! با خودم فکر کردم اگه اون، نتونه من رو به وجد بیاره، پس در نتیجه احتمالا من همجنسگرا هستم!»
هریس به انتخاب مجله‌ی تایمز‌یکی از 100 نفر تاثیرگذار در سال 2010 معرفی شد. همچنین در سال 2011 پیاده روی مشاهیر‌ هالیوود،نام هریس را به مجموعه مشاهیر‌ هالیوودی خود اضافه کرد و ستاره‌ای به نام او، به وی اهدا شد.
در نهایت خبر خوب برای عاشقان نیل اینکه او هم اکنون در حال بازیگری برای نسخه دوم اسمورف‌ها است که قرار است در حدود 3 ماه دیگر بر روی پرده‌ها برود و همچنان در سریال چطور با مادرت آشنا شدم، هنرنمایی می‌کند.
منابع:
http://www.latimes.com
http://www.people.com
http://www.imdb.com
http://www.time.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر