آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

معافیت

پرونده ویژه: اقلیت ِ سرباز (شماره یکم، شهریور و مهر91)


مطلبی که می خوانید از باران، وبلاگ نویس ترنس است. او به ما اجازه داد با نام باران و بدون نام بردن از وبلاگش آن را چاپ کنیم. نام این مطلب را بر اساس عنوان پست وبلاگش که در بهار نود منتشر کرده بود انتخاب کردیم.

بلاخره بعد از چند ماه دوندگی و تلاش موفق شدم معافیت دائم بگیرم.
در اینجا خلاصه‌ای از مراحلی رو که طی کردم میگم تا ترنس هایی که میخوان معافیت بگیرن تا حدودی آشنا باشن. به نظر من اگه مطمئن هستین که مثلاً تا یک سال دیگه یا زودتر عمل میکنین اصلاً دنبالش نرین چون دردسرش زیاده.
من اول رفتم اداره پست مرکزی شهرمون و دفترچه اعزام به خدمت رو گرفتم، بخش های مربوطه رو پر کردم بعد بردم پلیس+10 اونجا منو فرستادند پیش دکتر عمومی وضعیتمو برای دکتر گفتم اونم زیر برگم نوشت ترنس سکشوال و مهر زد بعد رفتم و واکسن زدم، چند روز بعد مدارکی که لازم بود رو تهیه کردم و دوباره رفتم پلیس+10 حدود یه هفته‌ای اونجا برو بیا داشتم چند بار هم عکس گرفتم بردم تا بالاخره یه دونش رو قبول کردند.
مرحله بعد رفتن به نظام وظیفه ناجا بود.اونجا مدارکم و نامه ها رو گرفتند ، یه نامه هم از دانشگاه بردم بعد بهم دو تا برگه دادند و گفتند که یه روز خاصی برم دوباره اونجا. نظام وظیفه که خیلی هم از خونه ما دور بود مجبور شدم برم و بیام تا کارام انجام بشه واقعاً این دوندگیهاش سخت و نفسگیره.یکی از اون دو برگه رو بردم بیمارستانی که معرفی کرده بودن بخش نورولوژی واسه کمیسیون پزشکی دو هفته بعد نوبتم شد رفتم.یه روز قبل گفتند بیا واسه گرفتن شرح حال اونجا جلوی کلی دانشجوی پزشکی از مشکلم پرسیدن، سخت بود ولی با شجاعت و بدون خجالت همه چی رو توضیح دادم.
فرداش واسه کمیسیون رفتم.همه افرادی که اونجا نوبت کمیسیون داشتند فهمیده بودند ترنسم نمی دونم از کجا ولی فهمیدن. توی کمیسیون اونجا سه تا روانپزشک و چند نفر دانشجو حضور داشتند. روانپزشکها که از بهترین های شهرمون بودند و من پیششون رفته بودم و منو می شناختند بدون پرسیدن هیچ سوالی تاییدم کردند.یکیشون پرسید عمل کردی؟ گفتم هنوز نه بعد باهام چند تا شوخی کردند و با احترام روانه شدم.مرحله بعد رفتن پیش متخصص ارولوژی بود که معاینم کرد.یه هفته بعد رفتم نظام وظیفه اونجا واسه هفته بعدش بهم نوبت کمیسیون دادند.هفته بعد همراه دوستم رفتم کمیسیون زیاد استرس نداشتم چون معاف می شدم یا نمی شدم واسم خیلی توفیر نداشت. اونجا هم همه فهمیدند ترنسم. وقتی وارد کمسیون شدم اونجا دوتا خانم دکتر بودند و یک آقای دکتر و دو نفر سرهنگ.دکترها چند تا سوال ازم پرسیدند و جواب دکترهای قبلی رو دیدند یکی از خانم دکترها سینه هامو که با هورمون تراپی بزرگ شده بود رو دید و در عرض پنج دقیقه همشون امضا کردند و معاف دائم شدم .اونجا همه بامن همکاری کردند مخصوصاً آقای سرهنگ که بامن خصوصی صحبت داشت مثل یه پدر مهربان بود و بهم احترام میذاشت.ازش خیلی ممنونم.
بعد اونجا بهم یه برگه دادند من به خاطر غیبتهام به دادسرا معرفی شدم.رفتن به دادسرا خودش کلی دردسر داشت خیلی اذیت شدم.وقتی پیش بازپرس رفتم و ایشون دید که معاف دائم شدم و از علت معافیتم باخبر شد به من گفت غیبت شما غیر قانونی بوده ولی چون معاف دائم شدین و این مشکل رو دارین که نمیتونین خدمت برین نیازی به جریمه نیست.هفته بعد دادسرا بهم نامه داد بردم نظام وظیفه. اونجا بابت معافیتم چند تا فیش باید واریز میکردم که یکیشون فیش صد هزارتومنی بود. گفتند چون بهزیستی پرونده داری نامه بیار بهتون تخفیف میدیم. منم همین کارو کردم و همه مدارکو تحویل دادم و کارام تموم شد...
پیشنهاد میکنم تنهایی دنبال کاراتون نرین همراهتون یه دوست قابل اعتماد و تا حدودی مردونه باشه بهتره. من بیشتر وقتها یکی از دوستهام که همجنسگراست اما مردونس همرام بود و ازم محافظت می کرد به خاطر همین جز یه بار مشکلی برام توی محیط پیش نیومد. از این لحاظ میگم چون وقتی به این محیط ها میرین مردمی که اونجا هستند وقتی بفهمند ترنس هستین ممکنه اذیتتون کنند مخصوصاً پسرها. اونهایی که مجوز دارند کارشون راحتتره با پوشش برند خیلی بهتره.
با همه دردسرهایی که کشیدم الآن که معاف شدم خدا رو شکر میکنم و خیالم راحتتره چون معلوم نیست کی عمل کنم شاید چند سال زمان بگذره حداقل اینطوری زیاد از زندگی عقب نمی مونم و می تونم ادامه تحصیل بدم یا شاید واسه هزینه عملم کار کنم.
خونواده ام هم توی هزینه های گرفتن معافیت کمکم کردند و وقتی معاف شدم به پدر مادرم گفتم خیلی خوشحال شدند و استقبال کردند چون می دونستند من اگه اینطوری برم خدمت ... 
اما داداشم به خاطر معافیت ترنس سکشوالیم ناراحت شد و زد بیرون...
باران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر