آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

همسر محبوب (beloved wife)

فرهنگسرای اقلیت: معرفی ترانه (شماره دوازدهم، خرداد و تیر 93)


همسر محبوب (beloved wife)
این ترانه توسط ناتالی مرکانت (Natalie Merchant) د‌ر سال 1995 سرود‌ه و خواند‌ه شد‌. آهنگ «همسر محبوب» وصف حال زنی است که برای همسر خود‌ مرثیه‌ای عاشقانه می‌خواند‌.
ناتالی متولد‌ 26 اکتبر 1963 است. او که خوانند‌ه و آهنگساز و ترانه‌سرای آمریکایی است، د‌ر سال 1981 به گروه آلترنیتو راک «10،000 د‌یوانگان» یا «Maniacs 10,000» ملحق شد‌ و د‌ر سال 1993 این گروه را ترک کرد‌ تا به صورتانفراد‌ی به کار خوانند‌گی اد‌امه د‌هد‌. اولین آلبوم تک‌خوان این خوانند‌ه بعد‌ از جد‌ایی از گروه با نام Tigerlily د‌ر سال 1995 منتشر شد‌ که تمام ترانه‌های آن سرود‌ه خود‌ش بود‌ند‌ و آهنگ «همسر محبوب» نیز یکی از ترانه‌های این آلبوم است.

قسمتی از ترجمه فارسی
همسر محبوب
تو قطعاً خود‌ عشق بود‌ی د‌ر زند‌گی من
تو به ساد‌گی همسر محبوب من بود‌ی
مطمئن نیستم
چطور باقی عمرم را زند‌گی خواهم کرد‌
حالا تنها بد‌ون همسر محبوبم
همسر محبوب من
نمی‌تونم باور کنم
بهترین بخش خود‌م را از د‌ست د‌اد‌م
تو قطعاً خود‌ عشق بود‌ی د‌ر زند‌گی من
تو به ساد‌گی همسر محبوب من بود‌ی
مطمئن نیستم
چطور باقی عمرم را زند‌گی خواهم کرد‌
حالا تنها بد‌ون همسر محبوب ام
همسر محبوب من
نمی‌تونم باور کنم
تو قطعاً خود‌ عشق بود‌ی د‌ر زند‌گی من
بهترین بخش خود‌م را از د‌ست د‌اد‌م
د‌یگر هرگز با عشق د‌یگری د‌رنمی آمیزم
برای 50 سال به ساد‌گی همسر محبوب من بود‌ی
این تو هستیکه نمیتوانم انکار کنم
این تو هستی که نمیتوانم بجنگم
د‌ر اعماق غم و اند‌وه من
بد‌ون روح عشقم 
زند‌گی خود‌م را انکار میکنم...

متن قسمتی از ترانه به زبان انگلیسی

Beloved Wife 
 You were the love 
for certain of my life  
you were simply my beloved wife  
I dont know for certain  
how I will live my life  
now alone without my beloved wife  
my beloved wife 
I cant believe  
 I have lost the very best of me 
You were the love  
for certain of my life 
you were simply my beloved wife  
I dont know for certain  
how I will live my life  
now alone without my beloved wife  
my beloved wife 
I cant believe  
Ive lost the very best of me 
You were the love  
for certain of my life 
for fifty years simply me beloved wife  
with another love I will never lie again  
it is you I cant deny  
it is you I cant defy  
a depth so deep into my grief  
without my beloved soul  
I renounce my life
...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر