سالنامه 92: اقلیت 5 (شماره دهم، اسفند 92)
یاد اقلیتی: بانوی اردیبهشتی؛ مریم خاتون ملکآرا
• تغییر بزرگ
درسال 1354 مريم ملک آرا که درآن موقع نامش فريدون بود، در اولين نامه...
• وقتی فتوا صادر شد
«من دوست ندارم فقط درباره خودم و زندگی شخصی ام حرف بزنم یا فقط از آن روزی که خدمت امام رسیدم بگویم یا از...
• بانو مریم
سلام مادر؛ سلام بانو؛ سلام به پاکی مریم و صلابت فریدون چقدر بی معرفتم که تا...
تفاوت و تحمل؛ تا کجا باید رفت؟
شاید یکی از جالبترین چیزها در ذات بشر تفاوتهای فراوانی باشد که در همه عناصر دنیا به چشم میخورد، اما در عین حال برای اعصار طولانی و حتی در همین عصر حاضر تبدیل به چالش بزرگی برای بشریت شده تا آنجا که گاهی بنظر میرسد پاسخی ذاتی در نهاد بشر برای مقابله وجود ندارد؛ اما یقینا تحمل پاسخ ذاتی و حلقه فراموش شده، یا به فراموشی رانده شده این تقابل همیشگیست، تحملی که در ذات بشر موجود است اما مانند تمام استعدادهای ذاتی بشر نیاز به پرورش دارد تا به موقع مورد استفاده قرار بگیرد. در اینجا بنا نیست که با دیدی فلسفی به این موضوع پرداخته شود و یا شعارگونه تکیه بر مسند معلم زده شود؛ نگارنده نیک آگاه است که بحث در این باره بسیار تکراریست و شاید کمی شعاری بنظر برسد، اما حقیقتا نمیداند سرّ کار در کجاست...
مصاحبه با شهلا؛ ترنسسشکوال تهرانی
تراجنسی یا ترنسکشوالی از نظر تو چه مفهومی داره و ترنسکشوال به چه کسایی گفته میشه؟
کسی که لطیف باشه و احساسش زنانه است، دوست داره با پسرها باشه و آرایش کنه البته این مربوط به ترنسهای مرد به زنه، در مورد ترنسهای زن به مرد مطمئنا تمایلات هم برعکسه. به طور کلی کسی که از نظر جنسیت با جسم خودش نمیتونه کنار بیاد به نظر من ترنسکشواله، مثل مردی که میخواد زن باشه. خود من شاید تیپ مردونه داشته باشم ولی در مهمونیها و جاهایی که خود ِ واقعیم هستم، لباس زنونه میپوشم یعنی لباسی که برازندهی من هست رو میپوشم...
پرونده ویژه: اقلیت توالتی
• از کنار هم میگذریم
• بررسی آسیبشناسانه شیوع لزبینیسم میان زنان دگرجنسگرا در ایران
• رابطه در مدرسه
• جستجو برای او، از دیروز تا امروز
• بررسی موردی روابط همجنسخواهانه در اشکال سنتی آن
• توالتنویس شهر تنهاست
• نتایج آمارگیری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر