آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

گفتگو با رادین و حمید

    پرونده ویژه: دگرباش بودن، رابطه داشتن (شماره یازدهم، فروردین و اردیبهشت 93)


 1.  خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید چند مدت هست که با هم هستید؟
من رادین و اهل لاهیجان هستم ولی در حال حاضر به مدت 2 سال هست که با پارتنر خودم، حمید در اصفهان زندگی می‌کنم.
 
2.      با هم بودن مهمترین مساله در رابطه است؟
با هم بودن فقط بیرون یه رابطه است، نه به نظر من اون چیزی که درون یه رابطه قرار می‌گیره مهمتره مثل دوست داشتن، صداقت، درک متقابل، از خود گذشتگی... واقعا به نظر من یکی از دلایل مهمی که رابطه‌های بین همجنسگراها در اکثر مواقع پایدار نیست به دلیل نداشتن از خود گذشتگی. این خصوصیت خود به خود خیلی از مشکلات بی اهمیت زندگی را حل می‌کنه
 
3.      وقتی به مشکلی برخورد می‌کنید که یکی از شما باعث به وجود اومدن اون شدید، چطوری با اون موضوع کنار میاید یا اون مشکل رو حل می‌کنید؟ می‌تونید یک مثال بزنید؟ و همینطور در آخر لطفا در یک جمله بفرمایید که عنصر اصلی در حل مشکلات یک رابطه رو چی می‌بینید؟
خب در اینجا باید بگم که مشکلات توی زندگی زیاد پیش میاد، بعضی وقت‌ها من مقصرم بعضی وقت‌ها طرف مقابلم و بعضی وقت‌ها هم هیچکدوم. اگر من مقصر باشم و اشتباهی کرده باشم بلافاصله که بعد از اینکه متوجه شم اول به پاتنرم نگاه می‌کنم یه لبخند احمقانه می‌زنم و بعد با اینکه می‌دونم الان هم که اون داره می‌خنده اما ناراحت شده کم یا زیاد از این بابت، سعی می‌کنم خودم یا با کمکش این مشکل را بلافاصله حل کنم... اما اگه من متوجه نشم و پارتنرم زودتر متوجه بشه اون به من میگه که این اشتباهو کردی‌، اگر دلیلی برای کارم نداشته باشم‌؛ وقتی اشتباه اشتباهه خب قطعا منم اشتباهمو قبول می‌کنم و حلش می‌کنم. مسلما ما مشکلات در زندگیمون داشتیم و داریم اما الان مثال خاص و برجسته‌ای به ذهنم نمی‌رسه متاسفانه... اصلی‌ترین عنصر حل مشکلات هم از نظر من از خود گذشتگی در حد منطقی است.
 
4.      اغلب رابطه‌ها در لایف دگرباشان جنسی، به شکست منجر می‌شه، وقتی یک رابطه‌ای طولانی میشه همه علاقه‌مند میشن بدونن اون دو نفر چه کردند که رابطه ماندگاری دارند، حالا نظر شما چیه؟
مهمترین اصل دوام یه رابطه عشق و دوست داشتنه. اگر این نباشه بقیه موارد دلخوش‌کنکه. علاوه بر این  با هم زندگی کردن خیلی توی دوام رابطه تاثیر می‌گذاره. برای اینکه تو وارد یه زندگی واقعی می‌شی با همه مسائلش. چه مسائل رابطه‌ای‌، چه مسائل مربوط به طرز زندگی کردن، آداب و معاشرت، علایق مشترک در زندگی و... حتی مسائل مالی. استقلال باعث شکل‌گیری شخصیت یه فرد میشه و در کنارش به فرد یاد میده که مسئولیت‌پذیر باشه. این مسئولیت‌پذیری باعث میشه که ما بتونیم ارزش‌های زندگی رو بهتر درک کنیم و برای رسیدن به هدف‌ها و آرزو‌هامون و ارزش‌های زندگی‌مون به همدیگه کمک کنیم.
 
 
5.      اگر قرار باشه این معیارها رو اولویت‌بندی کنید، شما اولین چیزی‌هایی که براتون اهمیت داره در یک رابطه چیه؟ "رفاه، آرامش، رابطه، پارتنر، استقلال، حریم خصوصی، اعتماد، تعهد، صداقت، لذت"
پارتنرم، اعتماد، صداقت، تعهد، رابطه، آرامش، لذت، استقلال، رفاه، حریم خصوصی
 
 
6.      شما رابطه‌هایی هم پیش از این داشتید، درباره اونها صحبت کنید، چرا اونها ماندگار نشدند؟
رابطه‌های گذشته من اکثرا در حد رابطه جنسی بیشتر نبود‌، اما 3 مورد رابطه جدی داشتم که اولیش به دلیل خانوادم به عذابی برا من و کسی که قرار بود باهاش پارتنر بشم تبدیل شد، دومی هم به دلیل مسائلی که بین من و طرف اتفاق افتاد کات شد که من به صورت صد در صد خودم رو مقصر می‌دونم و سومی هم که 2 سال طول کشیده و خیلی هم دوسش دارم و راضی‌ام.
7.      شما رابطه‌های دیگران رو هم همزمان می‌بینید، فکر می‌کنید چه چیزی رابطه شما دو نفر رو متمایز از رابطه دیگران می‌کنه؟
بیشترین چیزی که ما توی رابطمون سعی می‌کنیم رعایت کنیم اینه که از خودگذشتگی داشته باشیم که من توی روابط دیگر خیلی کم دیدم و اگر هم بوده یا زودگذر در اول رابطه بوده و یا خودنمایی بوده.
 
8.      هرگز در رابطه خودتون دنبال الگو هم بودید؟ معمولا وقتی دو نفر رابطه موفقی دارند تبدیل به الگو برای بقیه همجنسگراها میشن، به این اعتقاد دارید؟
بله بودم، دوست دارم رابطه‌های قوی‌تر از مال خودم رو ببینم و نقص‌های رابطه‌مون رو و همچنین نقص‌های خودم رو برطرف کنم. خودم خیلی دوست دارم الگو بشم اما خوب فکر میکنم هنوز برای الگو شدن زوده و باید بهتر بشیم
 
9.      آیا شما خودتون رو یک الگو برای دیگران می‌بینید؟
نه صددرصد
 
10.  الگو گرفتن از رابطه دگرجنسگراها از نظر شما درسته یا غلط؟ کلا دگرباشان جنسی تحت چه چهارچوبی باید با یک فرد رابطه برقرار کنند؟ (چهارچوب‌های جنسیتی جاری در ایران آیا مناسب هستند؟)
میشه الگو گرفت اما اگر دگرجنسگرا باشند بهتر و ملموس‌تره.
 
11.  به نظر شما مشکل اصلی دگرباشان جنسی در رابطه‌ها چیه که اغلب منجر به شکست می‌شه؟
مشکل اصلی دگرباشان ایرانی در رابطه‌ها اینه که واقعا از ته قلب خودشون دنبال یه زندگی نیستند  دنبال گذران وقت هستند‌ و پیش خودشون میگن که این شد، شد، نشد یکی دیگه.
 
12.  رابطه‌ها معمولا در جامعه اقلیت‌های جنسی به چند دسته عمده تقسیم می‌شن؛ رابطه‌های صرفا جنسی، رابطه‌های صرفا دوستی، رابطه‌های عشقی، رابطه‌های باز و بسته. نظر شما در مورد اینها چیه؟ برای مثال آدم‌هایی که صرفا دنبال رابطه‌های عشقی هستند رو چطور می‌بینید؟
همشون یک نوع رابطه‌اند و هیچ مشکلی ندارند مشروط بر اینکه با خواست واقعی دو طرف باشه.
 
13.  هرگز خودتون داخل این رابطه‌ها بودید؟ از تجربیاتتون بگید. (اگر خصوصی است لازم نیست به این سوال پاسخ بدید)
 
 
14.  اگر بخوایید در یک جمله بگید که دگرباشان جنسی باید چه کنند که در رابطه‌های زندگی خودشون موفق باشند، اون جمله چیه؟
خودتون را گول نزنید و دنبال زندگی کردن باشید نه زنده ماندن
 
15.   و سخن آخر
امیدوارم همه دگرباشان ایرانی در هر نقطه از دنیا هستند فقط و فقط به موفقیت و رسیدن به هدفشون فکر کنند و بهش برسند.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر