آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۳ تیر ۲, دوشنبه

روابط لزبین‌ها

یادداشت مهمان (شماره هشتم، آبان و آذر 92)


*خلاصه‌ای از مقاله «کالی» درباره روابط لزبین‌ها از زبان مترجم

برگردان لیلی

چرا در رابطه‌مان عجله داریم؟
کالی این سوال را در ابتدا در ذهن خواننده ایجاد می‌کند و درباره آن، این گونه توضیح می‌دهد:
چرا لزبین‌ها در قرار ملاقاتشان اینقدر به خود سخت می‌گیرند؟ وقتی با خانمی بیرون می‌روند  و یا سکس دارند، اما زمان کافی را برای شناختِ طرف مقابل خود صرف نمی‌کنند و سریعا وارد ریلیشن (ارتباط) می‌شوند؟
توضیح آنکه کالی می‌خواهد به جامعه لزبین‌ها برساند که نباید سریعا برای ایجاد یک رابطه تصمیم گرفت. این ارتباط یک فرایندی است که نیازمند زمانِ طولانی‌ست. حتی داشتن سکس به این معنا نیست که شما سریعا وارد رابطه شده‌اید. شاید تمام مشکلات لزبین‌ها در ارتباطشان این است که بدونِ اینکه زمانِ کافی را برای شناخت یکدیگر صرف کنند واردِ رابطه عاشقانه و سطحی می‌شوند.

خودمان را به جهان ثابت کنیم!
کالی عقیده دارد، یکی از دلایل اینکه لزبین‌ها سریعا وارد رابطه می‌شوند این است که می‌خواهند به دنیای همجنس‌گراستیز خودشان را ثابت کنند و بگویند لزبین‌ها وجود دارند. «ما با هم رابطه داریم و همانطور که می‌بینید می‌شود!» اما بهتر است بیشتر به کیفیتِ رابطه بیاندیشیم نه به این موضوع که در رابطه بودن بهتر از مجرد بودن است.

فرار از ملاقات کردن فرد مورد نظر!
از نظر کالی قرار ملاقات برای اولین بار حتی برای ما لزبین‌ها نیز مشکل است. او می‌گوید، ریسک‌پذیری در ملاقاتِ زنِ جدید، مکالمات غیر قابل پیش‌بینی، درخواست از فردِ مورد نظر برای ادامه رابطه، داشتن مکالمه با فردی که اصلا نمی‌شناسیم و حتی استرس لزبین‌ها در رابطه با مقوله سکس باعثِ سخت‌تر شدنِ قرار ملاقات می‌شود. حتی مکان‌های درست و کافی برای دیدار لزبین‌های دیگر وجود ندارد. 

رابطه‌ی لزبین‌ها؛ صحبت در‌باره رابطه خودمان
مطمئنا خیلی مواقع شنیده‌اید که لزبین‌ها چقدر شوق برای غیبت کردن درباره لزبین‌های اطرافشان را دارند «شنیدی فلان لزبین داره با فلانی آشنا میشه؟» یا «شنیدی فلانی داره با فلانی بهم می‌زنه؟!». کالی می‌گوید علاقه ما برای نقد کردن و محکوم کردن و صحبت کردن در باره روابطِ زوج‌های لزبین اطرافمان زیاد است اما آیا تا به حال برای رابطه خودمان تامل کرده‌ایم؟ آیا ما تا به حال به معنای واقعی کلمه «صحبت» کرده‌ایم؟ نه فقط خوبی‌های آن، بلکه سختی‌ها و مشکلاتمان را با شریک زندگی خود مطرح کرده‌ایم؟

فشارهای همجنس‌گراستیزی
کالی می‌گوید، خیلی از روابط لزبین‌ها تحت تاثیر همجنس‌گراستیزی‌ست. خانواده‌ای که هموفوب است روابط دو همجنس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جرات آشکارسازی برای خانواده، پنهان کردن رابطه‌ها باعث ایجاد تشویش و دعوا می‌شود.  «ضربه دیدن، عصبانیت و غیره باعث ایجاد دعوا، ناامنی و در نهایت نگرانی ریلیشن (رابطه) می‌شود»  در این مواقع برای زوج لزبین لازم و ضروری‌ست که در باره احساساتشان صحبت کنند و همدیگر را بفهمند. هر دو باید به حرف‌های طرف مقابل گوش کنند و همراه هم باشند.

کنار آمدن با تفاوت‌ها
کالی عقیده دارد اگر زوج‌های لزبین با هم بعضی مواقع اختلاف نظر دارند، باید همدیگر را درک کنند و با آن کنار بیایند. تفاوت‌هایی که بین زوج لزبین وجود دارد، تنها تفاوت است، نه بیشتر. باید این تفاوت‌ها را پذیرفت و راهی برای حل آن پیدا کرد. خیلی از زوج‌های لزبین فکر می‌کنند اگر تفاوتی وجود دارد پس یک جایی از رابطه نقص دارد و نگران می‌شوند. بزرگ‌نمایی کردن تفاوت‌ها تنها باعث دعواهای بیشتر و حرص خوردن‌های بی‌مورد می‌شود.  پاک کردن دیدگاه منفی از تفاوت‌هایتان و کنار آمدن با هم، با آرامش صحبت کردن درباره مشکلاتتان راه حلِ داشتن زندگی آرام است و از مشکلات جلوگیری می‌کند.

دوستانِ لزبین برایتان تهدید است!
کالی می‌گوید، چرا باید از رفت و آمد با دوستانِ لزبین خود بترسیم؟ چرا باید شریک زندگیمان را از رفت و آمد با دوستانِ لزبین منع کنیم؟ اگر در رابطه خود کاملا امنیت را احساس می‌کنید و به شریکتان اعتماد دارید نگران نباشید. مطمئن باشید اگر شریکتان شما را دوست داشته باشد و متعهد باشد، مشکلی پیش نمی‌آید.

چگونه درباره عشق فکر می‌کنیم
کالی اعتقاد دارد که تعریف ما از عشق بعضی اوقات شریک زندگی‌مان را محدود می‌کند. ما فکر می‌کنیم اگر شریکمان عاشق است پس باید تنها شما را دوست داشته باشد. ممکن است فکر کنید اگر وقتِ آزادی در اختیار دارد و آن را با دوستانش سپری می‌کند، در نتیجه دوستانش را به شما ترجیح داده است. در واقع اصلا این طور نیست. این تنها یک سوء‌تفاهم است. انسان می‌تواند اشخاص زیادی را دوست داشته باشد. اگر تصمیم به ملاقات دوستش را داشته باشد، این تنها یک تصمیم برای دیدنِ یک دوست است. «شما در یک میدانِ مسابقه نیستید» پس به او سخت نگیرید و بگذارید وقت خود را خوب بگذراند. او را همراهی و تشویق کنید.

*تیترها به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند
منبع:
http://kalimunro.com/wp/articles-info/lesbian-gay/lesbian-relationships-talking-about-our-relationships

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر