آرشیو شماره‌های مجله

آرشیو شماره‌های مجله
لطفا برای دریافت شماره‌های مجله روی عکس کلیک کنید

۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

فهرست ده ویژه‌نامه‌ی مجله «ماها»

یاد اقلیتی: مجله ماها (شماره هشتم، آبان و آذر 92)
برگرفته از دهمین ویژه‌نامه‌ی همان نشریه


یک: همجنسگرایی و خانواده (انتشار همراه با شماره پنجم)
اگر شما به خانواده یا دوستان خود بگویید که همجنسگرا هستید، آنها چگونه واکنشهایی ممکن است از خود بروز دهند و چرا؟ در این ویژهنامه ابتدا به تعریف همجنس‌گر ایی پرداخته شده، سپس درباره مسائل روانی و مشکلات همجنس‌گرایان صحبت شده و همچنین علنی کردن همجنس‌گرایی برای افراد خانواده و دوستان نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و توضیح داده میشوند. سپس انواع واکنشهای احتمالی خانواده و دلایل آنها گفته میشود و راه‌حلهایی برای غلبه بر آنها به فرد همجنس‌گرا و خانواده او ارائه میگردد. این ویژه نامه طو ری نوشته شده که همجنس‌گرا یان بتوانند آن را به افراد خانواده خود نشان دهند تا بخوانند. هدف کمک به درک متقابل بوده.

دو: افسردگی (انتشار همراه با شماره ششم)
این ویژهنامه به مسئله افسردگی میپردازد و ابتدا پدیده افسردگی در میان افراد جامعه را بررسی و راهحلهایی را مطرح میکند. سپس به طور ویژه و عمقیتر به موضوع افسردگی در بین همجنس‌گرایان ایران در این شرایط و دلایل آنها پرداخته و راهحلهایی را برای غلبه بر افسردگی به همجنس‌گرایان کشور ارائه میدهد. 

سه: خوانندگان همجنس‌گرا (انتشار همراه با شماره هفتم)
در این ویژهنامه تعداد زیادی از خوانندگان معروف گی و لزبین و دوجنس‌گرا در جهان که به عنوان الگو هستند، معرفی میشوند. هر معرفینامه شامل اسم، محل تولد، عکس و اسم چند آهنگ خواننده معرفی شده میباشد.

چهار: مصاحبه با چهار لزبین (انتشار همراه با شماره هشتم)
این ویژهنامه شامل مصاحبه با چهار لزبین ساکن تهران میباشد و درباره مسایل لزبینها، مشکلات آنها و چگونگی نگاه آنها به مسائل اجتماعی، فرهنگی، فمینیسم و همین طور جنبش همجنس‌گرایان سوال و جواب شده است.

پنج: ترانس و اقسام آن (انتشار همراه با شماره نهم)
در این ویژهنامه خواننده با انواع و اقسام ترانسها، اختلاف و تشابهات آنها و تمایز بین همجنسگرا و ترانس آشنا میشود. این ویژهنامه برای غلبه بر ابهامات موجود درباره همجنس‌گرایان و ترانسها در کشور و به خصوص با هدف روشن کردن این مسائل برای خود اقلیتهای جنسی منتشر شده است.

شش: داستان (انتشار همراه با شماره یازدهم)
مجله ماها یک مسابقه داستان‌نویسی برای همجنس‌گرایان تدارک دیده بود و قرار بود بهترین داستان انتخاب و معرفی شود. در این ویژهنامه تمام داستانهای رسیده یکجا منتشر شده‌اند.

هفت: قوم لوط (انتشار همراه با شماره دوازدهم)
درباره داستان قوم لوط در قرآن چی هست؟ درباره چیست؟ از کجا ریشه گرفته؟ آیا واقعا همجنس‌گرایی است یا تجاوز؟ همجنس‌گرایان چگونه باید با احساس گناه مذهبی برخورد کنند و ترفندهای مذهبیون مبنی بر «مخالفت اسلام با همجنس‌گرایی» غلبه نمایند؟ در این ویژه‌نامه به همه این مسائل پرداخته میشود.

هشت: همجنس‌گرایی (انتشار همراه با شماره شانزدهم)
برداشت‌های جامعه درباره همجنس‌گرایی عمدتا بر پیش‌داوری و ناآگاهی بنا شده‌اند. تمایل به دریافت دانش و اطلاعات در این باره هم در جامعه وجود دارد. انتشار این ویژه‌نامه برای پاسخگویی به این نیاز اجتماعی صورت گرفته. در این ویژه‌نامه مجموعه مطالب چاپ شده در شماره‌های پیشین ماها درباره همجنس‌گرایی یکجا جمع‌آموری شده و منتشر شده‌اند. این ویژه‌نامه بدون اسم بردن از مجله ماها منتشر شده و هدف این بوده که افرادی به راحتی بتوانند آن به بستگان و افراد دور و بر خود بدهند بدون آن که ترسی از اتهام همجنس‌گرا بودن داشته باشند. 

نه: هموفوبیا (انتشار همراه با شماره هفدهم)
هموفوبیا یعنی چه؟ ریشه آن کدام است؟ چه تاثیرات منفی بر زندگی همجنس‌گرایان دارد؟ چرا باید آن را شناخت؟ علائم و تظاهر هموفوب یا در رفتار افراد کدامها هستند؟ آیا خود همجنس‌گرایان هم می‌توانند دچار هموفوبیا شوند؟ راههای علاج هموفوبیا کدامها هستند و هر کسی شخصا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ همه آنها در این ویژه‌نامه توضیح داده شدهاند و جواب‌هایی برای سئوالات مختلف ارائه گردیده است.

ده: فهرست مطالب 21 شماره ماها (انتشار همراه با شماره بیست و یکم)
در این ویژه‌نامه تیترها و عنوان‌های تمام مقالات و مطالب منتشره در 21 شماره ماها و ویژهنامه‌های آن یکجا در اختیار خواننده قرار گرفته است. در کنار هر تیتر گفته شده که موضوع آن چیست.
مجله اقلیت برای اطلاع شما از فهرست مطالب 21 شماره شما را به خواندن این ویژه‌نامه دعوت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر